Nu kan Liseberg avslöja sin nästa stora satsning och det är barnfamiljerna som står i fokus.

Efter giganterna Helix, Loke och Valkyria väljer Liseberg nu att rikta blickarna mot sina yngre besökare. Till säsongen 2020 gör nöjesparken en storsatsning på Kaninlandet med en ny restaurang, scen och attraktion. 

- Att besöka Kaninlandet har alltid varit mer än summan av attraktionerna och kaninerna, det är en upplevelse där berättelsen om Lisebergskaninerna ständigt är närvarande. Investeringarna vi gör till 2020 kommer att förlänga äventyret och göra besöket till en helhetsupplevelse, säger Andreas Andersen, VD på Liseberg.

Den nya restaurangen ska stå klart till våren 2020, passar hela familjen och går självklart i kanin-tema. Vad områdets nya attraktion blir, som kommer ligga belägen i anslutning till restaurangen, är dock fortfarande hemligt.

- Jag kan säga så mycket att det kommer bli en fantastisk attraktion för hela familjen, hälsar Andreas Andersen.